ميثم شکري ساز و ضرورت ترويج فرهنگ کارآفريني
ميثم شکري ساز و بررسي ضرورت تقويت فرهنگ کارآفريني در جامعه براي داشتن آينده اي اميدوارکننده بايد با فرهنگ کارآفريني سازگار شود.
ميثم شکري ساز و ضرورت ترويج فرهنگ کارآفريني
براي داشتن آينده اي اميدوارکننده، جامعه بايد خود را با فرهنگ کارآفريني وفق دهد. فرهنگ کارآفريني به عموم مردم کمک مي کند تا مفاهيم و ارزش هاي اساسي کارآفريني اعم از خلاقيت، نوآوري، کار تيمي، تکنيک هاي حل مسئله و غيره را بياموزند و اين ويژگي ها را در زندگي و کسب و کار خود به کار گيرند.
ميثم شکري ساز و ضرورت ترويج فرهنگ کارآفريني
ترويج فرهنگ کارآفريني يکي از عناصر ضروري براي تشويق و تقويت توليد ثروت در جامعه است. کارآفريني را مي توان يک سرمايه ملي دانست و کارآفرينان موتور محرکه اين سرمايه هستند. کارآفريني فرآيندي پويا است که نه تنها ثروت را افزايش مي دهد، بلکه مي تواند نقش مهمي در تغيير جامعه ايفا کند، بنابراين تشويق و تحريک کارآفريني و پاداش دادن به فعاليت هاي کارآفرينانه منطقي است.
دکتر ميثم شکري ساز معتقد است که کارآفريني از منابع، نيروي کار و سرمايه استفاده نشده بهترين استفاده را مي کند. کارآفرينان به اميد کسب سود يا حل مشکلات جامعه، ريسک هاي زيادي مي کنند. بنابراين کارآفريني چيزي است که فراتر از دنياي تجارت است. اهميت کارآفريني به قدري گسترده است که نمي توان همه جوانب آن را تنها در يک نشريه کوتاه بررسي کرد، اما در اين مقاله به بررسي برخي از دلايل اهميت کارآفريني در توسعه اقتصادي و رشد جامعه از ديدگاه دکتر دکتر مي پردازيم. ممنون ساز. براي اينکه به شما نشان دهيم چرا بايد فرهنگ کارآفريني را در جامعه تقويت کنيم:
1. کارآفريني رشد اقتصادي را تسريع مي کند
کارآفرينان مي توانند رشد اقتصادي کشور را تحريک کنند. آنها با ايجاد محصولات و خدمات جديد شغل ايجاد مي کنند و در نهايت توسعه اقتصادي را تسريع مي کنند. کارآفريني پتانسيل ايجاد تعداد زيادي شغل غيرتخصصي، ايجاد شغل براي افراد بدون مهارت يا تجربه کاري خاص، تبديل آنها به افراد ماهر و همچنين آماده سازي نيروي کار مجرب براي صنايع بزرگ را دارد. زاد خواهم کرد افزايش نرخ اشتغال در کشور به شدت منوط به افزايش فرهنگ کارآفريني است.
کارآفريني از منابع موجود به بهترين شکل ممکن استفاده مي کند و با ايجاد نوآوري شغلي بهره وري را افزايش مي دهد. کارآفرينان بازارهاي جديدي را با معرفي محصولات، خدمات و فناوري هاي جديد و بهبود يافته توسعه مي دهند که به توليد ثروت جديد و افزايش درآمد ملي کمک مي کند.
ميثم شکري ساز و ضرورت ترويج فرهنگ کارآفريني
2. کارآفريني نوآوري را تقويت مي کند
کارآفرينان از طريق تحقيق و توسعه، نوآوري هاي جديدي را معرفي مي کنند که افق هاي جديدي را براي سرمايه گذاري و ايجاد محصولات و فناوري ها مي گشايد. کارآفرينان به دنبال حل مشکلاتي هستند که محصولات و فناوري هاي کنوني ندارند. بنابراين آنها زندگي مردم را با توليد محصولات و خدمات جديد يا با نوآوري محصولات و خدمات موجود بهبود مي بخشند.
3. کارآفريني مي تواند تغييرات اجتماعي ايجاد کند
کارآفرينان مي توانند سنت ها يا فرهنگ يک جامعه را با ناديده گرفتن روش ها، سيستم ها و فناوري هاي قديمي تغيير دهند. کارآفرينان اساساً در معرفي فنآوريها و سيستمهاي جديد پيشگام هستند و در نتيجه تغييراتي را در جامعه ايجاد ميکنند. به گفته دکتر ميثم شکري ساز، اين تغييرات باعث بهبود سبک زندگي، بهبود روحيه و بهبود تصميمات اقتصادي مردم مي شود. اين تغييرات اجتماعي نيز به تدريج منجر به تغييرات ملي و جهاني خواهد شد.
4. کارآفريني منجر به توسعه صنعت مي شود
کارآفرينان علاوه بر ايجاد ايده هاي تجاري جديد، تحقيق و توسعه را نيز ترويج مي کنند. آنها ايده هاي خود را پرورش مي دهند، آنها را دوباره شکل مي دهند و سپس ايده هاي خود را به يک تجارت موفق تبديل مي کنند.
کارآفرينان هميشه به دنبال ايده هاي جديد هستند و در تلاش براي بهبود ايده هاي موجود هستند. اما فعاليتها و ايدههاي آنها نه تنها بر شرکتشان تأثير ميگذارد، بلکه بسيار فراتر از آن است: وقتي يک کارآفرين محصولات، خدمات يا ايدههاي جديدي را توسعه ميدهد، ديگران (و حتي ايدههاي اوليهاش) به دنبال آن خواهند بود. بنابراين، اين ايده تنها در دست يک کارآفرين باقي نمي ماند، بلکه توسط کارآفرينان و افراد مختلف به اشتراک گذاشته مي شود و دائماً در حال بهبود و تغيير است.
اين سرمايه گذاري هاي مشترک بين کارآفرينان مي تواند به صنعت کشور سرعت ببخشد. کارآفرينان به يکديگر انگيزه مي دهند، ايده ها و الهامات را به اشتراک مي گذارند و براي ايجاد صنايع جديد برنامه ريزي مي کنند. به اين ترتيب کارآفرين با ايجاد تغييرات کوچک در صنعت، درهاي جديدي را به روي ديگران باز مي کند.
5. کارآفريني باعث بهبود و توسعه کسب و کارهاي موجود مي شود
اکثر مردم فکر مي کنند که کارآفرينان فقط با محصولات و ايده هاي کاملاً جديد مي آيند، اما کارآفرينان مي توانند بر کسب و کار موجود نيز تأثير بگذارند. از آنجايي که کارآفرينان هميشه خارج از چارچوب فکر مي کنند، مي توانند راه هاي نوآورانه اي براي رشد و توسعه کسب و کارهاي موجود ابداع کنند. به عنوان مثال، آنها مي توانند فرآيندهاي توليد را مدرن کنند، فناوري هاي جديدي را براي توزيع و بازاريابي محصولات و خدمات ارائه دهند و به شرکت ها کمک کنند تا از منابعي که در اختيار دارند به طور کارآمدتر و موثرتر استفاده کنند.
به طور خلاصه حمايت کنيد